ورود به عصر طراحي دکوراسيون داخلي حرفه اي

در اواخر قرن بیستم ، مشاوران و منتشر کنندگان تازه کار انحصار شرکت های خرده فروشی بزرگ را در طراحی دکوراسیون داخلی به چالش کشیدند . نویسنده انگلیسی Mary Haweis که حامی حقون زنان نیز بود سلسله مقالات خواندنی را در دهه ی هزار و هشت صد و هشتاد نوشت که در آن ها مشتاقانه به این موضوع اشاره می کند که طبقه متوسط از مدل های سختی که خرده فروشان ارائه می دادند استقبال کرده بودند و از آن ها استفاده می کردند . او طرفدار به کارگیری یک سبک خاص با توجه به نیاز های فردی و ترجیحات مشتری بود ؛ به طوری که بیان می کند :

یکی از قوی ترین اعتقادات من و یکی از اولین معیار های یک سلیقه ی خوب این است که خانه ی ما مانند یک تنگ ماهی یا قفس پرنده است که علایق و سلیقه شخصی ما را نشان می دهد .

حرکت به سمت دکوراسیون داخلی به عنوان یک حرفه ی هنری که ارتباطی با تولید کنندگان و خرده فروشان ندارد ، با تشکیل موسسه هزار و هشت صد و نود و نه که از دکوراتور های بریتانیایی تشکیل شده بود انگیزه پیدا کرد . رئیس این موسسه دکوراسیون داخلی John Dibblee Crace بود و از دویست دکوراتور از سراسر جهان تشکیل شده بود . در سال هزار و نه صد و پانزده دایرکتوری لندن صد و بیست و هفت تجارت فردی را به عنوان دکوراتور داخلی لیست کرد که ده تای آن ها را خانم ها تشکیل می دادند . Rhoda Garrett و Agnes Garrett اولین خانم هایی بودند که به صورت حرفه ای تمرین دیدند تا در سال هزار و هشت صد و هفتاد و چهار تبدیل به دکوراتور داخلی شوند . اهمیت کار آن ها روی طراحی در همان زمان هم تراز با کار William Morris قرار گرفت . در سال هزار و هشت صد و هفتاد و شش کار آن ها و ایده هایشان برایدکوراسیون داخلی منزل در نقاشی ، کار های چوبی و لوازم منزل ، باعث گسترش تفکرات آن ها شد و باعث شد مخاطبان گسترده ای در میان طبقه متوسط جامعه پیدا کنند .

منبع : https://decoreman.com/interior-design/

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *